Tuesday, September 2, 2008

Sejauh mana kita mengenali Zionis, setakat mana kita mengikuti perkembangan perancangan mereka..






.Sejarah dan Paradigma
(Luangkan sedikit masa tuan-tuan untuk menyelidiki tentang zionis dan perancangan mereka)

Kita tahu siapa Yahudi. Kita tahu zionis, tetapi kita tidak punya masa untuk membaca walaupun seketika tentang mereka. Telah lama kita menyedari perancangan mereka tetapi kita tiada masa untuk mengikuti perkembangan rancangan2 mereka. Tuan-tuan, Yahudi TIDAK pernah leka dan lalai. Perancangan mereka terus dan tetap berjalan dengan jayanya. Lihat saja perkembangan terakhir yang berlaku di Palestin. Tuan-tuan akan terkejut. Percayalah, untuk membaca satu petikan pendek tentang Yahudi pun kita berkira masa ataupun malas terus ( lebih-lebih lagi dalam bulan longlai dan mengantuk ni..)
Oleh hal yang demikian, sempena kedatangan Ramadhan 1429H ini, perbaharui motivasi kita, tambahkan tekad untuk sekurang-kurangnya mengetahui perancangan jahat Yahudi dan Zionis terhadap dunia Islam.
Golongan Zionis merupakan golongan yang memiliki wawasan yang amat jelas, wawasan mereka dijadikan protokol dan aqidah yang diajar kepada generasi mereka dengan mengubah fakta-fakta sejarah bagi menyokong wawasan mereka.Penyelewengan fakta sejarah merupakan satu agenda yang disengajakan dan hingga kini umat Islam masih mengajar sejarah Islam mengikut kacamata orientalis.
Antony Robin menulis dalam menegaskan ciri-ciri kejayaan antaranya ialah ; menjadikan orang yang telah berjaya sebagai contoh. Iaitu dengan meniru caranya berfikir, emosi, tindakan, gaya hidup secara 100%. Ilmuan Barat amat mengetahui kekuatan sejarah. Al-Quran menyatakannya dengan istilah qudwah hasanah. Ini adalah dapatan yang saintifik pada orang Barat tetapi ia adalah aqidah bagi umat Islam. Umat kini tidak boleh diperbaiki melainkan dengan kaedah umat terdahulu diperbaiki.Kaedah dan cara itu terdapat dalam sejarah sama ada di dalam al-Quran, sunnah dan sirah Rasulullah s.a.w.

Malangnya umat Islam tidak memahami kekuatan ini dengan betul akibat penyelewengan dalam fakta sejarah dan cara sejarah itu diajarkan. Semua ciptaan benda di dunia ini tidak bermula daripada kosong tetapi dengan mengemas kini ciptaan orang-orang terdahulu. Inilah sejarah. Sesuatu kejayaan bukan kebetulan tetapi lahir dengan perancangan yang betul.
Faktor penting dalam perancangan ialah mengambil kira pengalaman lalu. Pengalaman lalu adalah sejarah.Sejarah kejayaan akan berulang jika kita ulangi faktor-faktor yang menjadikannya sesuatu generasi itu berjaya. Hatta pembukaan baitul Maqdis di zaman Salahuddin al-Ayubi adalah dengan mengulangi strategi kejayaan tentera Islam zaman Umar al-Khattab.

Kalau ada di kalangan saintis hari ini ingin mencipta cip komputer tetapi tidak mengetahui dengan terperinci sejarah cip itu diciptakan mungkin beliau perlu memulakannya sebagaimana mesin itu diciptakan buat pertama kalinya yang bentuknya sebesar rumah. Hari ini cip hanya diciptakan daripada pasir dan `gate’nya dibuka dan ditutup menggunakan teori cas positif dan negatif yang memberi kelajuan tinggi melebihi teori digit algebra.
Adakah Yahudi mendedahkan sejarah ciptaan ini? Yahudi mengawal ciptaan mereka dengan pelbagai akta yang dipaksakan kepada dunia melalui undang-undang antarabangsa, tetapi mereka juga tidak bermula dengan kosong tanpa mempelajari sejarah penemuan ilmuan Islam.
Zionis mengisytiharkan perang ke atas Islam sejak sebelum lahirnya nabi Muhammad s.a.w. lagi. Peperangan berterusan di setiap zaman dengan strategi yang dipertingkatkan hasil daripada pengalaman menghadapi kekalahan demi kekalahan. Oleh kerana mereka mempunyai wawasan yang jelas dengan sifat bebal dan degil yang diwarisi daripada Iblis, mereka tidak akan mengaku kalah sehingga semua umat manusia dapat dibawa bersama mereka ke dalam neraka Allah.

Peperangan zaman ini adalah peperangan maklumat. Bangsa yang menerima maklumat yang disogokkan oleh musuh tanpa rasa prejudis terhadap musuh adalah bangsa yang sudah tertawan.Lihatlah pada umat Islam hari ini apakah mereka memahami sejarah Adam, Hawa dan Iblis dengan betul? Apakah mereka memahami sejarah pertembungan yang begitu lama ini? Adakah mereka memahami kenapa Allah mengulang-ulang kisah sejarah ini dalam al-Quran? Adakah mereka mengetahui secara terperinci apakah yang dilakukan oleh Rasulullah s.a.w. selama 13 tahun di Mekah dan 10 tahun di Madinah? Apakah sejarah 13 tahun nabi di Mekah pada zaman nabi berada di bawah sistem pemerintahan kuasa Jahiliyah sedangkan banyak fakta sejarah itu dimuatkan Allah dalam al-Quran.

Sejarah peperangan Badar, peperangan Uhud, perang Khandak, perang Hunain, perjanjian Hudaibiah dan sebagainya ada di-dalam al-Quran malah Allah menjelaskan faktor-faktor kejayaan umat Islam dalam peperangan Badar dan kekalahan umat Islam dalam peperangan Uhud dan Hunain.

Malangnya paradiqma umat Islam hari ini terjajah kerana mereka tidak memahami sejarah. Inilah kejayaan Yahudi. Mereka tahu seorang saintis tidak mungkin menjadi saintis yang berjaya jika mereka tidak memahami sejarah benda yang mereka pelajari. Kejayaan nabi merubah manusia, membina daulah, membina asas sistem khalifah adalah kejayaan yang ada sebab-sebab yang tertentu yang tersimpan dalam sejarah. Apabila umat kini mengkajinya secara saintifik, menganalisa dan membuat pemerhatian dengan insaf mereka akan menemui faktor-faktor kejayaan itu.Apabila kita mengikut pemikiran, emosi dan tindakan Rasulullah s.a.w. 100% sejarah akan berulang.

Hassan al-Banna berkata: ”Sesuatu fikrah hanya akan berjaya apabila kuat keyakinan kita kepada fikrah tersebut…” bersambung...




No comments: